Boston to Miami

Några av er kanske känner igen mig från min sommarblogg om min resa i Usa över sommaren. Men som ni kanske märkte blev det inge vidare bloggning. Så nu har jag bestämt mig för att skriva om min resa i efterhand.
 
Jag åkte med STS, eftersom att jag hört mycket bra om just STS. Min resa är en såkallad STS Experience. Vilket betyder  att jag alltså inte hade några lektioner, utan jag lärde mig engelskan under resan. Genom att prata och lyssna på  guiderna under resan och våran driver som körde oss genom hela resan. Men framför allt att prata med de andra som gjorde samma resa  som mig.
 
Varför jag valde just STS Experience var för att jag ville se mer av landet och det lät mycket mer spänande.
Från början tvekade jag lite om jag verkligen skulle våga åka osv. Usa ligger på andra sidan jorden och för mig är det ganska stort. Men tillslut bestämde jag mig. En chans som denna vill jag inte missa.
 
Vi bilade genom hela östkusen i USA från Boston i norr till Miami i söder. Under resan campade  och bodde antingen på hostel eller hotell. Vi hade också ha gratis WiFi  mesta delen av resan, men inte hela tiden. För att vi använde upp allt, haha.
 
Istället för att ha lektioner varje dag hade utflykter och kollade  runt i delstaterna. Mycket sevärdhet. Vi såg vita huset där Obama bor, hur coolt är inte det? Eller vem vill inte se utsikten över hela Manhattan från Top of the Rock i New York? Det är såna här saker vi gjorde.
 
Hoppas ni vill läsa om min resa.
 
 
Hela gänget som åkte Boston to Miami.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin Brolin ~ Foto & Mode

Åh, nej vad lyxigt! Vill själv också, fast ska nog vara utbytesstudent istället! ^^ I och för sig måste jag vänta lite grann innan, jag är ju trots allt bara 13 :'(

2013-11-01 @ 10:22:25
URL: http://elinbrolin.webblogg.se
Postat av: Meia

Åh vill också till USA :O :D

2013-11-01 @ 10:46:21
URL: http://meialindholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0